Има ли кой да ви обича?

Калин Терзийски е авторът на сборника с разкази, носещ това заглавие. Той е отличен с европейска награда за литература за 2011 година за сборника, а едноименният разказ ме провокира.

В него главният герой Мартин К. води радио предаване и поставя темата “Има ли кой да ви обича?” Той оставя линията свободна за всеки, който иска да сподели кой го обича. След това се самоубива в ефир. Следва първото включване на слушател, който иска да каже на всички кой го обича.

Авторът споделя: “Всъщност интересна тема – Кой ни обича? Мама, татко, жената, която е до вас, случайната жена, с която преспивате, приятелите, децата ви или Бог знае кой друг… Наистина, има ли кой да ни обича? Случвало ми се е да мисля за това и като мисля достатъчно дълго, да се разплача”.

Този разказ ме зачовърка отвътре. Реших да си направя експеримент, като задам въпроса в социалната мрежа. Коментарите, които получих в отговор, бяха доста различни, интересни, дори тъжни…:

“Всичко е на принципа – зависи”

“Надявам се…”

“Като изключим родителите ми, кой ще се занимава с мен?”

“Много добър въпрос!”

“Не…”

“Почти всеки обича, когато му е изгодно”

“Разбира се, аз се обичам”

“Нее, хайде да се обичаме двете?”

И други…

А как разбираш кога някой те обича? Аз лично нямам нужда от много думи, нямам нужда от някой, който ми подава ръка за “здравей” и се сбогува с мен, или не знае дали да ме прегърне или целуне.

Нямам нужда от обещания, извинения, обяснения…

Имам нужда само да виждам блясъка в двете очи срещу мен, как се навлажняват и ми говорят, а моито две се смеят в отговор…

Нямам нужда от нищо друго…

summer.jpg

Leave a Reply

